HOTEL MANAGEMENT COURSE IN RAWALPINDI ISLAMABAD PAKISTAN 0340-7255262
Introduction:
Hospitality and tourism are considered to be the largest and most thriving industry in the world that generate the highest income, as it is the largest industry and also offers more employment opportunities and a wider reach and prospects. We invite you to join our international team of dynamic travel agents and tour operators.
If you are searching Hotel management course near me in rawalpindi. We are offering this hotel management course in Rawalpindi Islamabad Pakistan. United College Diploma in Hotel Management is designed for those who wish to gain a huge advantage over the competition and significantly increase their employment potential. With no specific prior experience or knowledge required, the course content gradually introduces all the important building blocks of hotel management and instills advanced level skills, safety and industry-specific understanding.
Hotel Management Course Content
- Introduction
- Organization of the Hotel Workplace
- Staff Management in Hotels
- Control Systems
- Front Desk Management (Reception)
- Servicing Rooms and General Cleaning
- Building and Facility Management
- Activities Management
- Food Service
Hotel Management Course Content With Detail
-
Introduction
The Hotel Industry, The Scope of the Industry, The Firm in the Hotel and Catering Industry, Hotel Management, Planning, and Policy
-
Organization of the Hotel Workplace
Organization, The Nature and Purpose of Organizations The Mechanistic View of Organization, The Human Relations View of Organization, The Systems Approach to Organization, Organization Structure, The Informal Structure, Hotel Organization
-
Staff Management in Hotels
Work Charts, Communication and Coordination, Staff Management, Monitoring Workloads and Work Procedures, Authority/Chain of Command, Career Structure
-
Control Systems
Sources and Storage of Information, Creating and Maintaining Information, Creating and Maintaining Control Systems, Types of Control, Production Control, Quality Control, Sales Control, Labor Utilization Control, Materials Control, Maintenance Control, Financial Control, Setting Standards and Corrective Action, Work Study, Organization and Methods
-
Front Desk Management (Reception)
The Functions of the Front Office, Customer Service, Dealing with Grievances & Complaints, Understanding Communication, Conversation Development, Using the Telephone, Business Letters, Promotions and Customer Relations, Client Interpersonal Skills, Self Esteem & Reinforcement, etc
-
Servicing Rooms and General Cleaning
Service Equipment, Direct Purchase or Hire of Equipment, Linen: Purchase or Hire, Choice of Fabrics, Structure and Properties of Fibers, Linen Room Organization
-
Building and Facility Management
Daily, Periodic and Planned Preventative Maintenance, Frequent Maintenance Problems, Safety, Furniture, Fittings, Managing Maintenance, Building Maintenance, Toilets and Locker Rooms
-
Activities Management
Tour desk, gymnasium, events (e.g., weddings, balls, etc), In-house Services, Recreation Facilities, Guest Information Services, Swimming Pools, Spa & Sauna Facilities, activity Management, Tourism
-
Food Service
Types of Food Service (eg. Room Service, Bar, Restaurant, Coffee Shop, etc), Kitchen Design & Equipment, Service Facilities, Food Service Management, Food Purchasing, Dealing with Complaints. We are also offering online hotel management course in rawalpindi Islamabad Pakistan.
Hotel management course in Rawalpindi, Islamabad
Professional Training Center
Course Duration: 3 months
Fees: PKR 40,000
Class Schedule:
- Daily classes of 2 hours
- Morning and evening sessions available
Contact:
- Phone: 0340-7255262
FAQs
If you are searching best college for hotel management in Pakistan. Then united collage of technology is the best option for hotel management course in Rawalpindi Islamabad.
HOTEL MANAGEMENT COURSE IN RAWALPINDI ISLAMABAD PAKISTAN 0340-7255262
HOTEL MANAGEMENT COURSE HOTEL MANAGEMENT COURSE HOTEL MANAGEMENT COURSE HOTEL MANAGEMENT COURSE HOTEL MANAGEMENT COURSE HOTEL MANAGEMENT COURSE HOTEL MANAGEMENT COURSE HOTEL MANAGEMENT COURSE
:تعارف
ِمہمان نوازی اور سیاحت کو دنیا کی سب سے بڑی اور فروغ پزیر صنعت سمجھا جاتا ہے جو سب سے زیادہ آمدنی پیدا کرتی ہے، کیونکہ یہ سب سے بڑی صنعت ہے اور روزگار کے مزید مواقع اور وسیع تر رسائی اور امکانات بھی پیش کرتی ہے۔ ہم آپ کو ہماری متحرک ٹریول ایجنٹس اور ٹور آپریٹرز کی بین الاقوامی ٹیم میں شامل ہونے کی دعوت دیتے ہیں۔
یونائیٹڈ کالج ڈپلومہ ان ہوٹل مینجمنٹ ان لوگوں کے لیے ڈیزائن کیا گیا ہے جو مقابلے پر بہت زیادہ فائدہ حاصل کرنا چاہتے ہیں اور اپنی ملازمت کی صلاحیت کو نمایاں طور پر بڑھانا چاہتے ہیں۔ کسی خاص پیشگی تجربے یا علم کی ضرورت کے بغیر، کورس کا مواد بتدریج ہوٹل مینجمنٹ کے تمام اہم بلڈنگ بلاکس کو متعارف کراتا ہے اور اعلی درجے کی مہارت، حفاظت اور صنعت سے متعلق مخصوص تفہیم پیدا کرتا ہے۔
ہوٹل مینجمنٹ کورس کا مواد:
تعارف
ہوٹل کام کی جگہ کی تنظیم
ہوٹلوں میں عملے کا انتظام
کنٹرول سسٹمز
فرنٹ ڈیسک مینجمنٹ (استقبالیہ)
سروسنگ رومز اور عمومی صفائی
عمارت اور سہولت کا انتظام
سرگرمیوں کا انتظام
کھانے کی خدمت
ہوٹل مینجمنٹ کورس کا مواد تفصیل کے ساتھ:
:تعارف
ہوٹل کی صنعت، صنعت کا دائرہ کار، ہوٹل اور کیٹرنگ انڈسٹری میں فرم، ہوٹل مینجمنٹ، منصوبہ بندی، اور پالیسی
ہوٹل کام کی جگہ کی تنظیم:
تنظیم، تنظیم کی نوعیت اور مقصد تنظیم کا میکانکی نقطہ نظر، تنظیم کے انسانی تعلقات کا نقطہ نظر، تنظیم کے لیے نظام کا نقطہ نظر، تنظیم کا ڈھانچہ، غیر رسمی ڈھانچہ، ہوٹل کی تنظیم
ہوٹلوں میں عملے کا انتظام:
ورک چارٹس، کمیونیکیشن اور کوآرڈینیشن، اسٹاف مینجمنٹ، کام کے بوجھ اور کام کے طریقہ کار کی نگرانی، اتھارٹی/چین آف کمانڈ، کیریئر کا ڈھانچہ
کنٹرول سسٹمز:
معلومات کے ذرائع اور ذخیرہ، معلومات بنانا اور برقرار رکھنا، کنٹرول سسٹم بنانا اور برقرار رکھنا، کنٹرول کی اقسام، پروڈکشن کنٹرول، کوالٹی کنٹرول، سیلز کنٹرول، لیبر یوٹیلائزیشن کنٹرول، میٹریلز کنٹرول، مینٹیننس کنٹرول، فنانشل کنٹرول، معیارات کی ترتیب اور اصلاحی کارروائی، کام مطالعہ، تنظیم اور طریقے
فرنٹ ڈیسک مینجمنٹ (استقبالیہ):فرنٹ آفس کے کام، کسٹمر سروس، شکایات اور شکایات سے نمٹنا، مواصلات کو سمجھنا، بات چیت کی ترقی، ٹیلی فون کا استعمال، کاروباری خطوط، پروموشنز اور کسٹمر ریلیشنز، کلائنٹ کی باہمی مہارتیں، خود اعتمادی اور تقویت وغیرہ۔
سروسنگ رومز اور عمومی صفائی:
خدمت کا سامان، آلات کی براہ راست خریداری یا کرایہ پر لینا، لینن: خریدنا یا کرایہ پر لینا، کپڑوں کا انتخاب، ریشوں کی ساخت اور خصوصیات، لینن روم آرگنائزیشن
عمارت اور سہولت کا انتظام:
روزانہ، متواتر اور منصوبہ بند احتیاطی دیکھ بھال، بار بار دیکھ بھال کے مسائل، حفاظت، فرنیچر، فٹنگز، مینیجنگ مینٹیننس، عمارت کی دیکھ بھال، بیت الخلاء اور لاکر روم
سرگرمیوں کا انتظام:
ٹور ڈیسک، جمنازیم، تقریبات (مثلاً شادیاں، بالز وغیرہ)، اندرون خانہ خدمات، تفریحی سہولیات، مہمانوں کی معلومات کی خدمات، سوئمنگ پول، سپا اور سونا کی سہولیات، سرگرمی کا انتظام، سیاحت
کھانے کی خدمت:
فوڈ سروس کی اقسام (مثلاً روم سروس، بار، ریسٹورنٹ، کافی شاپ، وغیرہ)، کچن ڈیزائن اور آلات، سروس کی سہولیات، فوڈ سروس مینجمنٹ، فوڈ پرچیزنگ، شکایات سے نمٹنا
Hotel Management Course
Course Duration | Class Timing | Admissions | Fee |
3 Months | Morning Evening |
Open | 40,000 Advance |
Contact Us At | Address | |
0340-7255262 0301-5044340 |
0344-5596000 0333-9014677 |
House No 1040, F Block, Near Attock Pump, Satellite Town New Katarian Rawalpindi |